Co kdybych vám řekla, že i při takové běžné činnosti, jako je vyhledávání na internetu, můžete pomoci naší planetě? Zní to trochu jako utopie a upřímně jsem tomu nejdřív taky nevěřila. Po důkladném pročtení různých informací vám ale dnes s klidných svědomím můžu představit a doporučit projekt Ecosia.org.
Co je Ecosia?
Ecosia je internetový vyhledávač (jako Google a Seznam) vyvinutý v Berlíně, který věnuje 80 % firemních zisků na vysazování stromů – různým environmentálním neziskovým organizacím z oblasti zalesňování.
Kromě toho Ecosia hlásá 100% uhlíkovou neutralitu (CO2 neutrality), veškeré jejich servery běží na elektřině z obnovitelných zdrojů.
Jako všechny internetové vyhledávače, získává Ecosia peníze od inzerentů, kteří umisťují své reklamy ve výsledcích vyhledávání. Jenom tedy s tím rozdílem, že běžné vyhledávače si veškerý profit nechávají, zatímco Ecosia ne.
Ecosia si zároveň zakládá na maximální transparentnosti. Pravidelně publikuje své finanční zprávy a doklady o vysazení stromů. Každý uživatel tedy může mít přehled o každém centu, který Ecosia vydělá a utratí.
Je Ecosia dobrý vyhledávač?
Ecosia využívá technologii od vyhledávače Bing firmy Microsoft, ale vyvíjí i svůj vlastní vyhledávací algoritmus. Při hledání tedy dostanete dost podobné výsledky, jako kdybyste použili Bing.
Kde pomáhají?
V současné době Ecosia finančně podporuje zalesňovací projekty např. v Tanzánii, Maroku, Indonézii, Etiopii, Madagaskaru a Brazílii. Pravidelně o tom reportují na svém blogu spolu se spoustou fotek z daných míst.
Kromě blogu začali vytvářet i zajímavý podcast, kde se určitě časem o jejich aktivitách dozvíme mnohem víc.
- 4 způsoby, jak oslavit Vánoce bez nadměrné spotřeby energie - 21. 11. 2024
- EKO VÁNOCE: Tipy na „měkké“ ekologické dárky - 15. 11. 2024
- EKO VÁNOCE: Ekologické dárky pro děti - 7. 11. 2024
Proč o Ecosii prohlížeči není slyšet v televizí jak je prospěšný pro přírodu/?
Řekla bych, že Ecosia nemá moc peněz na PR a bez toho se moc dobře do televize a médií v dnešní době dostat nelze. Věřím ale, že v zahraničí se o nich mluví víc než u nás.